Közeleg a Flotta

Már előrendelhető a Battlefleet Gothic: Armada a Tindalos Interactive és a Focus Home Interactive közös produkciója. A játék egy a Warhammer 40K világban játszódó valós idejű stratégia. Ebből azoknak, akik a világot ismerik valószínűleg egyértelmű, hogy eredetileg asztali társas. Aggódnunk azonban nem kell, mivel a fent említett két csapat közül az előbbi sci-fi specialista, az utóbbi pedig olyan nagynevű játékokat adott már ki, mint a Divinity:Original Sin vagy a Blood Bowl játékok, amelyek egyébként szintén asztali társas adaptációk.

A Battlefleet Gothic: Armada az univerzumon belüli történet szempontjából a Gothic szektorban, a birodalmi flotta és Abaddon, az osztatlan káosz és a fekete légió ura közti háború eseményeit mutatja be. (Nem is rondán, mivel a készítők Unreal 4 es grafikai motort használtak.) A kampány alatt ezen időszak eseményeit ismerhetjük meg, vagy inkább dönthetjük el.

Az Armada a kampányon kívül természetesen tartalmaz többjátékos módot is, amelyben a négy nép közül választhatunk. Birodalmi, Eldar, Chaos vagy Ork flottánkat irányítva tapasztalhatjuk ki az űr és a játék mélységeit. Mint például a rétegelt szintlépési rendszert. Azért rétegelt, mert a játékos (a flotta parancsnoka) és a hajók életben maradó legénysége egyaránt tapasztalatot gyűjt, és esetleg szintet lép egy-egy űrcsatát követően. A saját szintünk meghatározhatja például az általunk irányított flotta méretét, az egységeink szintje pedig a legénység túlélési esélyét vagy különleges képességek használatát. Mint az ellenséges hajóra való átszállás, vagy egy nova-ágyú.

A manőverezés és terephasználat talán még érdekesebb, mint a szintlépés. Csata közben nem csak arra kell figyelnünk, hogy fajunkból adódóan milyen fegyverzettel vagy pajzsokkal rendelkezünk, hanem lőtávolságra, láthatóságra, az eddigi sérüléseinkre és mozgási sebességünkre is, amit egyébként utasításainkkal befolyásolhatunk. A manőverezés, helyezkedés nagyon fontos, mivel egy hajóroncs vagy aszteroidamező fedezéket jelenthet a lövedékek elől. Egy gázfelhőben vagy megfelelő technológia birtokában elrejtőzhetünk az ellenfél radarjai elől, biztosítva a taktikai előnyt, amire szükségünk van. Sebességbeli fölénnyel pedig akár szándékosan ütközhetünk is az ellenféllel, ez megfelelő felszereléssel komolyabb károkat is okozhat, mint egy lövedék, főleg ha a mi hajónk a nagyobb. Megfelelő hajtóművekkel űrugrást hajthatunk végre, hogy a csatatérről biztonságba jussunk a javításokért. Ez persze csak akkor igaz, ha előzőleg nem kaptunk olyan találatot, ami megfoszt a képességtől.

Kiemelendő még a személyre szabhatóság a flottánkkal kapcsolatban. A fejlesztők ígérete alapján mi dönthetünk majd az egyes hajók fegyverzetéről, védőpajzsairól, legénységéről, ezzel biztosítva, hogy ne a fajok közti összetűzések képezzék az egyetlen dolgot, amire figyelnünk kell. Ilyen hangyafarm élmény mellett talán még vágyni is fogunk rá, hogy ne folyamatosan legyen csata. Talán…

Facebook hozzászólások

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?