Warcraft: Az orkok nem (csak) szörnyek

A Warcraft univerzuma több műfajban is maradandó és egyedi élményt biztosít a fantasy rajongói számára. Ez akkor is így lenne, ha nem lennék teljesen elfogult fanatikus. Pontosan 1994 óta, amikor a Warcraft első része népszerűvé tette az RTS (valós idejű stratégia) műfajt. A Warcraft 2 hasonlóképpen csodálatos volt a maga mese-gyurma grafikájával és észbontó zenéivel, a Warcraft 3 pedig megújította az RTS-t a hősök behozásával, anélkül hogy rontott volna a színvonalon. (Voltak időszakok mikor fejből tudtam a játék telepítő kódját…) A World of Warcraft MMORPG népszerűsége pedig talán nem is igényel különösebb kommentárt. Utóbbi, illetve számos a Warcraft világában megírt könyv története tökéletesen bizonyítja, hogy egy ilyen kidolgozott univerzumnak nem okoz problémát a műfaj (vagy a médium) megváltozása. Ezek után talán egyértelmű, hogy amikor meghallottam, hogy 2016 június 10-én jön a Warcraft film, az első kérdésem az volt, miért nem hamarabb?

warcraftkép

Azért kezdtem el mesélni a Warcraft történetét a legelső rész megjelenésétől kezdve, mert a film is pontosan a kezdetekhez, Llane király uralkodásának idejébe fog visszavinni bennünket,  így történelmileg senki nem marad le semmiről. Persze azoknak, akiknek nem újdonság a világ, ez a felvezetés külön élvezet lesz, mivel a film készítői nagyon komoly figyelmet fordítottak a részletességre. De nem azért, hogy elriasszák a játékot nem ismerőket – sőt ,épp ellenkezőleg. Cris Metzen olyan filmet szeretne, amit a Warcraftot nem ismerő családtagjai és barátai megnéznek, és „megértik, mire vesztegette eddigi felnőtt életét.”

Egy interjúban Duncan Jones (rendező), Cris Metzen (történet- és franchise fejlesztő) és Bill Westenhofer (vizuális effekt felelős) nyilatkoznak a filmmel kapcsolatban. Arról, hogy milyen fokú is ez a részletesség, idézem Bill Westenhofert:

„ Az orkokat játszóknak külön kurzuson kellett részt vennie, hogy megtanulják, hogyan legyenek orkok.”

Itt említeném meg azt az apróságot is, hogy az interjúra a csapatot olyan páncélban kísérték el néhányan, ami benne lesz a filmben. Ezeken a páncélokon is jól látszott, hogy a film elkészítése nem csak egy átlagos munka volt a csapat számára.

A színészek tehetségessége és hozzáállása is külön-külön egy érv a film megnézése mellett. Lothart például Travis Fimmel fogja játszani, akit  a Viknigs-ből ismerhetünk, Durothan-t Toby Kebbell személyesíti meg, akit a Majmok bolygójában láthattunk, Orgrim-et pedig Rob Kazinsky alakítja majd, aki büszkén vállalta a több mint 500 órányi WoW játékidőt. Ezen kívül, tudva hogy vannak filmek, amelyek forgatásához a színészek meg sem próbálnak megismerkedni az eredeti történettel, külön pozitív élményt jelentett, hogy Rob saját bevallása szerint egy szerencsés rajongója a Warcraft világnak, a filmről pedig azt mondta:

„Teljesen belerokkannék, ha ez gagyi lenne.”

Továbbá mindenképpen fontos érv az is, hogy az orkok nem lelketlen szörnyetegként vannak feltüntetve, hanem szinte zavaróan mély személyiségvonásokkal rendelkeznek. A szokásos jófiúk- rossz fiúk szétválasztás túl unalmas és túl felszínes ahhoz, hogy ebben a világban szerepet kapjon, és ez talán indokolja is azt az egységet, amit a Warcraft rajongók között megfigyelhet az ember, függetlenül attól, hogy a Szövetséghez vagy a Hordához húz a szívük. (Nem lesz például szükség a nézőtér felosztására, vagy külön vetítésekre ez alapján.)

De persze ha mindez nem elég meggyőző, csak gondoljunk bele, mi lehet abból, ha a Legendary pictures és a Blizzard összedolgozik, vagy egyszerűen hallgassunk a rendezőre:

„ Olyan lesz, mint az Avatar és a Gyűrűk ura egyszerre. Nagy, nagy, nagy film.”

Források:
https://www.youtube.com/user/blizzard
http://www.legendary.com/

Facebook hozzászólások

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?