Itt a vége, fuss el véle! – Heroes of the Storm
Létfenttartó gépre teszi a Blizzard a Heroes of the Stormot, a játékfejlesztő cég belátta, hogy a kékek MOBA játéka nem vonzza annyira a játékos közösséget, mint a LOL vagy pedig a Dota 2, ezért a jövőben a hiba javításokon kívül nem igen fognak hősök, vagy egyéb újítások érkezni a Heroes of the Stormba.
A Blizzard már a jól ismert formulát akarta alkalmazni a HotS esetében is, tehát fogtak egy jól ismert receptet, leegyszerűsítették és részletesen kidolgozták, hogy még több játékost vonzzon. Ugyanezt tették például a World of Warcrafttal, ami igazából egy szépen kidolgozott, leegyszerűsített Everquest klón, vagy az Overwatch, ami valójában a Team Fortress átdogozott, szélesebb körökben is vonzóvá tett változata, vagy a Hearthstone, ami pedig egy leegyszerűsített Magic: the Garthering. Így végignézve a játéklistájukon eredeti, korszakalkotó ötlet az csak a Diablo, és a Starcraft széria, de miért nem sikerült a bevált módszert alkalmazni a HotS-on?
Sajnos a fent leírt egyszerűsítő játékkészítési mód nem tesz jót egy skill alapú kompetitív játéknak, hiszen a játékmechanikák ügyes kihasználása adja az ellenfelek fölötti előnyt, viszont a Blizzard annyira minimalista módon rakta össze a HotS-t, hogy már a játékosok nem érezték magukat erősnek, akkor sem, ha jelentős tudásbéli különbséggel rendelkezett valaki az ellenfél felett. A Heroes of the Storm ugyanis túl kezdőbarát lett. A játék túlságosan a csapat koordinációra volt kiépítve, így amíg a profi csapatoknak izgalmas lehetett a játék, a szóló játékosoknak nem volt szórakoztató az, hogy teljesen ki voltak szolgáltatva a csapattársaik döntésképtelenségének és szétszórtságának.
Így esett tehát, hogy a Heroes of the Storm játékosszáma egyre inkább csökkent, szimplán azért, mert az egyszerű játékosnak nem volt élvezetes a meccs, mert nem sok hatása volt a játék kimenetelére, ráadásul mivel tárgyakat sem lehet venni a HotS-ban, ezért érdekes karakterekkel vagy játékstílusokkal sem tudtak a felhasználók kísérletezni. Minden karakter felépítése kőkeményen bele van betonozva a hősök talent fájába, így még kevesebb indokot adott a játék arra, hogy visszanézzenek rá azok, akik feladták.
A csökkenő játékos bázisról már évek óta nem kaptunk visszajelzést, egyes becslések szerint már az 5 nullát sem éri el sokszor a játék a főbb régiókban, ami valószínűleg igaz, mert legutóbb, amikor próbáltam casual meccset keresni, 15 percig várakoztam arra, hogy a játék összeszedjen 10 játékost az én képességeimhez mérten.
No, de a Hots az e-sport világában még mindig arat, hiszen az amerikai kábeles sporttévéken is közvetítik a Heroes of the Storm világbajnokságát. Igen, ez is egy kampány volt, azért hogy még több ember körében hirdessék a játékot, ha egy akkora cég áll a játékod mögött, mint a Blizzard. Az óriásvállalatnál nyilván mindent megtesznek, hogy pozitív legyen a befektetésük. Minden bizonnyal, most érhette el a játék a kitűzött profitot, hiszen most, hogy vége lett az idei HotS világbajnokságnak, határozatlan időre nem fognak új versenyeket szervezni, és az indok egyszerű, közel sem nézik annyian a meccseket, mint a többi Blizzard játékok eseményeit.
Még egyelőre kérdéses, hogy mi is lesz a játék jövője, lehetséges, hogy pár éven belül be is zárják a szervereket, ha nem játssza elég ember a játékot. Az online játékok igazából nem olyan időtállók mint a Single player társai, mert ezek a mobák, vagy mmorpg-k olyanok mint egy buli, ami ha véget ér, szétszélednek a résztvevők, és soha többet nem lesz olyan a játékélmény, mint előtte, amikor mindenki rá volt kattanva egy adott programra. Ezzel szemben egy 20 éves egyedül játszós élményt akkor teszel be a gépbe, amikor kedved van, és ugyanúgy fogod magad érezni tőle, mint régen. Ha még sosem játszottál a HotS-sal, akkor még most próbáld ki, mert lehet, hogy a közeljövőben összezuhan a játék.