A Facebook átveszi a YouTube és a Twitch helyét az interneten
A Facebook minden eddiginél merészebb húzásra szánta el magát, hiszen jelentős tőkét fordított egy új videós platformra, a Gaming Creator Pilot Program-ra.
Ennek a kezdeményezésnek az a lényege, hogy egy jobb játékos közösséget hozzon létre az internetes játék közvetítők és a nézőjük között, mint ez eddig lehetséges volt a YouTube-on vagy a Twitch-en.
A Facebook már most óriási lépéseket tett a platform népszerűsítéséért, például megvásárolta a CS:GO Pro League és az ESL One Events e-sport események közvetítési jogait, ezzel megmutatva, hogy tényleg van mitől félnie a két videós oldalnak.
A Gaming Creator Pilot Programnak minden bizonnyal van esélye a két videómegosztó programmal szemben, hiszen a játékos videósok évek óta panaszkodnak a YouTube-ra a gyakran igazságtalannak tűnő szabályai miatt. Ugyan a Twitch nagyon jó hely játékvideósoknak, mégis túlságosan szubkulturális hely ahhoz, hogy a mainstream médiára is hatással legyen.
Bár nagyon ígéretesnek tűnik a Facebook új kezdeményezése, még mindig sok problémával kell szembenéznie, mint például növelnie kell a videófelbontást, és valahogy meg kéne oldaniuk a monetáris részét a dolognak, hiszen jelenleg csak úgy tudod támogatni a Gaming Creatoron a szimpatikus videósokat, ha közvetlenül a PayPal-ra küldöd nekik a pénzt.
A Facebook új kezdeményezése egy új bizonyíték arra, hogy milyen rohamosan terjed az e-sport és a videojátékozás maga, és most, hogy a közvetítéseket a világ legelterjedtebb közösségi oldala fogja népszerűsíteni, minden bizonnyal még nagyobb térhódítása lesz a számítógépes játékoknak a mindennapi internethasználók között is.