Belépés egy másik dimenzióba
A VR olyan a játékiparnak, mint a 3D a moziknak, teljesen új világot nyit meg a szórakozni vágyók előtt. Ráadásul olyat, melyben a virtuális valóság egy karnyújtásnyira kerülhet tőlünk. Budapesten, a VII. kerületben található VR Laboratóriumban pedig minden játékos kiélheti magát, a HTC Vive eszközök segítségével, amelyek akár egyszerre két felhasználó rendelkezésére állnak. A sci-fi környezetben, gépek ellen vívott harc mellett versenyautók volánja mögött, tünde orgyilkosként, steampunk hősként, a Mount Everest csúcsára igyekvő hegymászóként, vagy éppen dupla fénykardot forgató jediként is kipróbálhatja magát bárki. Kooperatív módra is lehetőség nyílik, így a multiplayer játékok rajongói is megtalálhatják a számításukat.
„A sci-fi eleve közel áll hozzánk, ráadásul teches vonatkozásaink is vannak, épp ezért gondoltuk úgy, hogy hiánypótló lenne a virtuális valóságban zajló játékot közelebb hozni a felhasználókhoz”
– kezdi Bardócz Áron, a VR Lab munkatársa, aki szerint a VR igazi minőségbeli váltást hozott el a játékok világába.
„A legoptimálisabb az lenne, ha a technológia maga mögött hagyná a drótok világát. Úgy hiszem, hogy ez a VR jövője, a teljes, korlátozás nélküli mozgásszabadság a játéktéren belül. Ráadásul emellett a VR a gyártástechnikában is használható, csupa izgalmas lehetőség rejtőzik még benne.”
A VR Labban megtalálható HTC Vive eszközök szobaméretű játéktérrel, teljes mozgáskövetéssel, és reális HD felbontással várják az érdeklődőket. Itt a mozgás kötetlenné válhat, és a minket körülvevő épületek, vagy éppen az autó, amiben ülünk, rendkívül valóságos élményt ad.
„A kötetlen mozgástér nálunk egy nagyjából 4,5×4,5 méteres területet takar, ha a játékos azon kívülre merészkedik, akkor már a sokak által ismert teleportálásra szorítkozhat csak.”
A VR Lab szakértője szerint előfordulhat, hogy egy-egy pillanatra az agyunk is összekeveredik játék közben, ha éppen 80 km/órával vesszük be a hajtűkanyart, mikor a valóságban mindössze állunk a szoba közepén, kontrollerrel a kezünkben.
„A motion sickness nevű jelenséggel ritkán találkozom, velem is csupán egyszer fordult elő, amikor egy autós játékban kinéztem az ablakon és úgy kémleltem a tájat”
– árulta el Bardócz Áron. Szerinte a náluk megtalálható HTC Vive eddig a szakma csúcsa.
„Ezt nem lehet elégszer elmondani, hiszen az Oculus Riftnek a felbontása is rosszabb, valamint a járkálás ott csak a teleportálással lehetséges a virtuális valóságban. A VR most teszi az első szárnypróbálgatásait, az igazán brutális címek 2017-ben jöhetnek majd.”
Annak ellenére, hogy a legtöbb VR-os cím egyelőre rövid játékidővel rendelkezik, velük játszani a megszokottnál intenzívebb, embert próbáló élmény, fizikailag is jelentős kihívásokat jelenthet. Emiatt az ajánlott játékidő legfeljebb egy-egy óra elsőre.
A VR Lab szakértője szerint sokszor meggyanúsítják a technológiát, hogy egyelőre csak tech demókat gyártanak, de ez egyáltalán nem igaz.
„Egy úgynevezett pre-launch keretein belül mutatkoznak be nagyon sokszor ezek a játékok, de aztán megjelenik a teljes verzió is. Így a VR-játékok rövidségétől abszolút nem kell tartani.”
És hogy melyik stílus arat legjobban a játékosok köreiben?
„Természetesen a lövöldözős játékok. Azok a legnépszerűbbek, amelyekben guggolni kell, fedezékbe vonulni, vagy éppen ugrálni. Ezek mind aktív mozgást követelnek meg a játékostól, ráadásul a VR-sisaknak a súlya is elhanyagolható. Emiatt semmi probléma nem lehet azzal, ha az ember egy, épp a háta mögül támadó ellenféllel kénytelen leszámolni.”
A játékosok köreiben olyannyira népszerű a VR, hogy a VR Lab a MondoConon és a HungaroConon is tiszteletét tette már, ahol elsöprő tetszést aratott a technológia azok körében is, akik először a rendezvényeken találkozhattak vele.
A Galaktika Klub platina- és gyémántkártyás tagjai a VR Labnál is kedvezményhez juthatnak: 10 százalékkal olcsóbban próbálhatják ki a legnépszerűbb játékokat. Plusz a klubtagok között időről időre kisorsolunk egy órányi ingyen játékidőt. |