Adj el mindent Godzillával!
Godzillás reklámok régen és most
A közel harminc filmet és legalább ennyi képregénysorozatot és videojátékot megélt óriásgyík idén ünnepli 60. születésnapját. Nevét a gorilla (gorira) és a bálna (kujira) szó ötvözéséből nyerte, először pedig kaijuként vagyis “fura teremtmény”-ként emlegették a vásznon. Ugyan a nyugdíjkorhatár megemelésével nálunk még mindig aktív dolgozónak számítana, lassan tényleg nagypapa korba lép a rücskös testű ragadozó. A Szörnyek királyaként is emlegetett lény távol-keleti ihletésű, először Ishisro Honda 1954-es Godzilla című filmjében tűnt fel. Az óriási hüllő sikertörténetét pedig természetesen nem kerülte el a marketing sem, Godzilla hatvanéves pályafutása alatt már kosárlabdázott, legyőzte a Cheerios és szürcsölt Dr. Peppert is. De mi is a legemlékezetesebbek ezek közül?
A már emlegetett Dr. Pepper már a big wave elején igyekezett meglovagolni Godzilla népszerűségét, 1985-ben két reklámot is készített a Szörnyek királyával.
Majd a ’90-es években a Taco Bell is ráharapott a szörnyre, bonyolítva a történetet egy kis Sherlock Holmes-féle nyomozással.
A nagy foodzilla-mozgalomból nem maradhatott ki a reggeli sem, a Cheerios kedves kis méhecskéje Dávid és Góliát sztoriján felbuzdulva igyekezett borsot törni a szörny orra alá.
És ha már mostanság divat a facebookos kajaposzt, nem szabad megfeledkezni a godzillás Kodak Max reklámról sem.
De természetesen fontos az egészség is és egy kis futás mindig segít, hogy jó kondiban maradhassunk. Godzillát a Nike is felhasználta, Charles Barkley vállalta, hogy kosarazik egyet vele.
És a végére hagytam a legfrissebb médiaszörnyet. A foodzilla toposz úgy tűnik sosem megy ki a divatból, de mi is lenne menőbb, mint Godzillával együtt bedobni egy snickerst?