Hades ajánló: Nem is olyan könnyű meglógni a pokolból
2020. szeptember 17-én jelent meg PC-re és Nintendo Switch-re a Hades című felsőnézetes akciójáték, melyben az alvilág urának fiát játsszuk. Zagreus egyetlen célja, hogy kijusson a pokolból, és végre csatlakozzon az Olümposzi istenekhez. Az egyetlen bökkenő csupán az, hogy egy csomó szörnyeteg és “boss” állja az útját. A Hades nem egy könnyű játék, minimum 70 szobán kell átvergődnie a játékosnak úgy, hogy nem hal meg közben. Ha pedig véletlen a fűbe harap, akkor visszakerül az elejére és indul minden elölről. A Supergiant újdonsága csak azért nem frusztráló, mert ahogy újra és újra nekimegyünk a kihívásnak és megpróbálunk kijutni a pokolból, a történet továbbszövődik, rengeteg izgalmas részletet tudunk meg a karakterekről és hátterükről.
Természetesen az istenek sem maradnak ki a Hadesből, akik folyamatosan próbálnak nekünk segíteni. A különböző szobákban buffokat kapunk tőlük, így ha szerencsénk van, Zeusz villámainak erejével sújthatunk le az ellenségre, miközben a Hermésztől kapott sebességünkkel cikázunk közöttük. Ez talán a legjobb része a játéknak, hogy mindig mindent kezdhetünk elölről és az istenek által kapott képességekkel, az új, megszerzett fegyverekkel a nulláról építhetjük újra Zagreust.
A Bastion és a Pyre fejlesztőinek új játékára öröm ránézni, az art style valami lenyűgöző, emellett nagyon pörgős élményt kapunk. Könnyű ráfüggeni a Hadesra, mert minden újabb próbálkozás, amikor Zagreusszal igyekszünk lelépni, temérdek újdonságot kínál. Nekem eddig 12 menekülési kísérletem volt a pokolból, és minden egyes run egyre jobb volt. Az első bossig eljutni izzasztó volt, de aztán két-három próbálkozás (nagyjából félóra) után sikerült legyőzni. Érdemes megjegyezni, hogy míg egy Dark Soulsban a bossok eltűnnek, addig itt megmaradnak. A következő nekifutásnál is ki kell nyírnunk őket. Így tényleg kihívás marad a program. A Hades nagyon jó kritikákat kapott a gamer sajtótól, érdemes vetni rá egy pillantást, mert egy igazi adrenalin-bomba.