Ionhajtóműves műhold

A világon először tisztán Ionhajtóműves távközlési műholdat állítottak földkörüli pályára egy SpaceX Falcon-9 rakétával.

Az Ionhajtómű régi álma volt az űrkutatóknak. Működtetése sokkal egyszerűbb, gazdaságosabb, de cserébe sajnos nagyságrendekkel kisebb gyorsítást tesz lehetővé. A hajtóanyagból igen kevés kell, így az út teljes hosszán működhet a hajtómű, és hosszú idő alatt hatalmas sebességet érhet el. Bár 1960-ban a NASA megépítette az első példányt, alkalmazása csak 2000-től kezdődött meg a hosszú távú utazásokra szánt űrszondák fedélzetén. Az első a Braille kisbolygót és a Borrelly-üstököst megközelítő Deep Space–1,  a Holdra küldött SMART–1, vagy a japán Hayabusa, amely az  Itokawa kisbolygóhoz indult.

Azonban a SES-12 az első műhold, amely csak ionhajtóművet kapott. A távközlési műhold az ionhajtómű segítségével fog geostacionárius pályára állni, majd a manőverezésekhez használni. A luxemburgi SES, a világ egyik legnagyobb műhold üzemeltetője az Airbustól rendelte meg az eszközt. Az új Eurostar E3000 ionhajtóműves platformra tetszőleges műholdat lehet ráépíteni. Mivel kevesebb hajtóanyagot kell a műholdnak magával vinnie, vagy a start költségei lesznek alacsonyabbak, vagy a platformra lehet több eszközt ráépíteni.

A SES-12 élettartamát 18 évre terveik.

(via)

Facebook hozzászólások

You may also like...