Közeleg a Flotta
Már előrendelhető a Battlefleet Gothic: Armada a Tindalos Interactive és a Focus Home Interactive közös produkciója. A játék egy a Warhammer 40K világban játszódó valós idejű stratégia. Ebből azoknak, akik a világot ismerik valószínűleg egyértelmű, hogy eredetileg asztali társas. Aggódnunk azonban nem kell, mivel a fent említett két csapat közül az előbbi sci-fi specialista, az utóbbi pedig olyan nagynevű játékokat adott már ki, mint a Divinity:Original Sin vagy a Blood Bowl játékok, amelyek egyébként szintén asztali társas adaptációk.
A Battlefleet Gothic: Armada az univerzumon belüli történet szempontjából a Gothic szektorban, a birodalmi flotta és Abaddon, az osztatlan káosz és a fekete légió ura közti háború eseményeit mutatja be. (Nem is rondán, mivel a készítők Unreal 4 es grafikai motort használtak.) A kampány alatt ezen időszak eseményeit ismerhetjük meg, vagy inkább dönthetjük el.
Az Armada a kampányon kívül természetesen tartalmaz többjátékos módot is, amelyben a négy nép közül választhatunk. Birodalmi, Eldar, Chaos vagy Ork flottánkat irányítva tapasztalhatjuk ki az űr és a játék mélységeit. Mint például a rétegelt szintlépési rendszert. Azért rétegelt, mert a játékos (a flotta parancsnoka) és a hajók életben maradó legénysége egyaránt tapasztalatot gyűjt, és esetleg szintet lép egy-egy űrcsatát követően. A saját szintünk meghatározhatja például az általunk irányított flotta méretét, az egységeink szintje pedig a legénység túlélési esélyét vagy különleges képességek használatát. Mint az ellenséges hajóra való átszállás, vagy egy nova-ágyú.
A manőverezés és terephasználat talán még érdekesebb, mint a szintlépés. Csata közben nem csak arra kell figyelnünk, hogy fajunkból adódóan milyen fegyverzettel vagy pajzsokkal rendelkezünk, hanem lőtávolságra, láthatóságra, az eddigi sérüléseinkre és mozgási sebességünkre is, amit egyébként utasításainkkal befolyásolhatunk. A manőverezés, helyezkedés nagyon fontos, mivel egy hajóroncs vagy aszteroidamező fedezéket jelenthet a lövedékek elől. Egy gázfelhőben vagy megfelelő technológia birtokában elrejtőzhetünk az ellenfél radarjai elől, biztosítva a taktikai előnyt, amire szükségünk van. Sebességbeli fölénnyel pedig akár szándékosan ütközhetünk is az ellenféllel, ez megfelelő felszereléssel komolyabb károkat is okozhat, mint egy lövedék, főleg ha a mi hajónk a nagyobb. Megfelelő hajtóművekkel űrugrást hajthatunk végre, hogy a csatatérről biztonságba jussunk a javításokért. Ez persze csak akkor igaz, ha előzőleg nem kaptunk olyan találatot, ami megfoszt a képességtől.
Kiemelendő még a személyre szabhatóság a flottánkkal kapcsolatban. A fejlesztők ígérete alapján mi dönthetünk majd az egyes hajók fegyverzetéről, védőpajzsairól, legénységéről, ezzel biztosítva, hogy ne a fajok közti összetűzések képezzék az egyetlen dolgot, amire figyelnünk kell. Ilyen hangyafarm élmény mellett talán még vágyni is fogunk rá, hogy ne folyamatosan legyen csata. Talán…