Mint egy ragadozó madár
Lenyűgöző repülőgép koncepciót mutatott be a világ egyik legnagyobb repülőgépgyártója, az Airbus. Ha csak a sziluettjét látnánk, kapásból rávágnák, hogy ez egy madár. Egy ragadozó madár.
A koncepció is ezt a nevet kapta: Bird of Prey, vagyis ragadozómadár (A klingon rajongók szívét ez most biztos megmelengeti). Sok klasszikus repülőgép építési szabályt dobtak el. A szárnyak enyhén előre nyilazottak, és enyhén íveltek, ismét visszatér a légcsavar, de ezeknek már több tolla van, és a legmodernebb aerodinamikai eredményeknek megfelelően csavarodnak. A motorok hibrid-elektromos meghajtásúak.
A szárnyakon már sok éve megjelent az örvénylést csökkentő felhajló szárnyvég. Most ennél is továbblépve ebből már több van, és külön-külön állítható a formájúak.
A legfurcsább, hogy teljesen elvetették a megszokott repülőgépfarkat a függőleges és vízszintes vezérsíkokkal. Ezek helyett most több, külön-külön állítható tollszerű farok van.
Ha távolabbról megnézzük az új repülőgépet, egyértelmű, hogy a modellje a sólyom lehetett. A 221. század technológiája egyre több ötletet merít a természetből, amely azt évmilliók alatt tökéletesen kikísérletezte.
A Ragadozó madár nem egy konkrét repülő terve, az eddigi realista ötleteket összesítették.
A repülés egyik legfontosabb prioritása lett, hogy miként lehet a repülést fenntarthatóbbá tenni. Tisztábbá, zöldebbé és csendesebbé.