Vérszomjas nagymacska: Tigris I.
A Wehrmacht megállíthatatlanul letarolta Európát. A nemzetek sorra hullottak el, a Blitzkrieg diadalt aratott. A Szovjetunió elleni invázió is kérlelhetetlenül haladt, ameddig fel nem tűnt az oroszok új csodatankja, a T-34-es. Döntött páncélját nem fogták a gyenge lövegek, a panzerek hamar füstölgő roncsokká váltak. És ekkor a szükség órájában megjelent az addigi világ legfélelmetesebb harckocsija, a Pz.Kpfw. VI, ismertebb nevén a Tigris.
A csaknem 57 tonnás titán 1942. júliusában a világ legjobb harckocsija volt. Frontális páncélzata a 100 mm-t is elérte, melyet a szövetségesek tankjai még közvetlen közelről is csak nagyon nehezen voltak képesek átütni. Mindezek mellé a Tigris halálosztó lövegével, a híres 88 mm-es KwK36 L/56-os ágyúval akár 2000 méterről is átrágta magát akár 110 mm acélon is.
Ellenfelei szívében félelmet keltett, az amerikaiak valószínűleg édesanyjukat is eladták volna, csak ne kelljen hadba vonulni ellene.
Bár a történelem leghíresebb tankjáról van szó, gyengeségei még a német haditechnika e remekének is voltak. Erőteljes motorja, mely 700 lóerővel dübörgött alvázában közel sem volt elegendő a monstrum megbízható mozgatásához.
A jármű egy tonnájára mindösszesen 12 LE jutott, és itt bizony minden kis erő számított, 1-2 plusz lóerő bármikor jól jött. A Tigris híres-hírhedt volt elégtelen felfüggesztéséről is. A háború során több pusztult el a harckocsit elhagyni kényszerülő legénység kezétől, mint az ellenségétől.
Az egyetlen működőképes darab -mely ma a Bovington Harckocsi Múzeumban található- is egy magára hagyott vadász. Legénysége Észak-Afrikában hagyta el, a kötelező megsemmisítési parancsot sem tudták végrehajtani, így az angolok egy működő példányhoz jutottak. A tesztekkel a nyugati hatalmak aggodalma csak tovább nőtt mikor szembesültek a félelmetes löveg erejével.
Sok egyéb más mellett a Pz.Kpfw. VI. technikai hibái és kevés legyártott példánya (csak 1360 db készült) is szerepet játszott abban, hogy ez a cikk most nem németül íródott. Így bár a veszedelmes gépóriás megérdemli a tiszteletet, nem felejthetjük el melyik hatalmat szolgálta.
Kedves galaktika.hu olvasó! Most egy ajándék e-novellával köszönjük meg, hogy meglátogattad honlapunkat. Ehhez az alábbi linken férsz hozzá:
http://galaktikabolt.hu/termek/stephen_leacock_a_betonember_e-novella.html
Hogyan tudod megszerezni? Rövid regisztráció után kosárba teszed az e-novellát, majd amikor véglegesíted vásárlásodat, a “KUPON” részbe írd be ezt az exkluzív kódot: olvaso3
Ezután a novella ára levonódik a vásárlásodból, majd a “Kizárólag letölthető tartalmakhoz” fizetési opciót választva megrendeled a terméket, s már csak annyi dolgod van, hogy megvárod, amíg kollégánk engedélyezi a letöltést – és máris olvashatod az ajándék novellát!
JB
Biztos nagyon jó volt de a hiába nyert csatát a háborút elvesztette…
Persze – erről is lesz szó, amikor majd további harckocsikra vetünk 1-1 pillantást. Az egyébként beszédes, hogy mindössze egyetlen egy működőképes példány élte túl a háborút – annyira félték ezt a tankot, hogy inkább addig lőtték, amíg látták, mintsem hogy rátehessék a kezüket a német technológiára (ami előttük járt)
Kedvenc típusom… minden gyenge oldala ellenére is! Hogy ezt a típust (és a Királytigrist) erőltették, abban valószínűleg Hitler megalomániás hajlamai is közreműködtek, pedig a nehézkes gyártás, és a nagy nyersanyagigény ezt már nem tette lehetővé a háború végére. Miközben lehet, hogy a Párduccal szerencsésebbek lettek volna.
Ez a cikk pontosan ebben a szellemben készült, amit leírtál. A Tigris joggal az egyik legismertebb tank. Okkal róla készült a cikk, de nagyon nehéz döntés volt, hogy ne a Párducról írjak. Mivel az összképet nézve( gyártási költség, hatékonyság) magasan a Tigris előtt járt.