Kirándulás Démonfalvára – MU Legend béta teszt
A koreai Webzen cég, immáron 15 évvel az első játékuk után végre bétatesztelésre megnyitotta a MU Online folytatását, a MU Legend fantasy MMORPG-t.
A legtöbb magyar játékos az első részben ismerkedhetett meg az online játékokkal, és végre, egy friss lélegzetvétellel folytatódik Lorencia történelme.
A játék sztorija és játékmenete nyilvánvalóan erős inspirációt kapott a Diablo szériától, viszont van egy csavar: mindent szteroidokon tálal.
A sárkányok, a varázslatok, a fegyverek, a dialógusok, egyszóval minden, ami fontos egy igazi fantasy játékhoz, a 200%-ra van fokozva. A játék e verziójának a receptje egyszerű: fogj minden európai mitikus lényt, lehetőleg a tolkienizmusból, és szórd meg az ázsiai csillámporral. Bónusznak adj hozzá rendkívül gyors, olykor tizedmásodperces reflexeken alapuló harcokat, és készen is áll az idei év egyik legjobb akciójátéka.
A játék az elmúlt 10 éves fejlesztése alatt a felismerhetetlenségig megváltozott, hogy fogyasztható legyen az új játékosoknak. Viszont a régiekről se feledkeztek meg. Az ismerős hanghatások és a városok, varázslatok között megtalálhatóak a régi szörnyek, amiket most is halomra gyilkolászhatunk.
A játék grafikája gyönyörű. Ha akár csak futólag is tekintünk a képernyőre, egy vibráló és színesztétikailag logikus és harmonikus világ tárul a monitorunkra. Az animációk kidolgozottak, habár helyenként elég súlytalannak tűnnek. Például a karakter rendszerint pörgeti a 150 kilós varázspallosát, mintha egy kisbicska lenne, de ez az ázsiai játékok és képvilág egyik jellemzője, tehát valószínűleg csak az európai szemet zavarja a dolog.
Óriási előrelépés történt a karakter kreáció terén. Habár például íjász továbbra is csak nő, vagy mágus továbbra is csak férfi lehet, választhatunk, hogy emberek vagy démoni lények legyünk. Sőt, a karakterünk teljességgel személyre szabható úgy, ahogy egy mai MMORPG-ben elvárnánk. Bár rondák nem lehetünk. Ebben a játékban mindenki gyönyörű, kigyúrt és nagymellű.
A játék negatívumai közé tartozik például a küldetés rendszere. Életemben nem voltam ilyen unalmas, repetitív, és egyértelmű küldetéseken. Sőt, a játék maga is arra ösztönöz, hogy ugord át a küldetési dialógusokat, mivel a fő történésekre vannak külön filmbejátszások. (Amik egyébként nagyon jópofák és érdekesek, viszont a második karakterednél már idegesítőek, mivel nem lehet átugrani.) Ez azonban nem akadályoz abban, hogy megtaláld a magad módját, hogy a fejlődés szórakoztató lehessen. Például dimenzióhasadásokat találhatunk, és ha keresztülmegyünk rajtuk, akkor véletlenszerűen egy másik helyre kerülünk, ahol némi kaszabolás után egy nagy főellenséggel is megküzdhetünk.
A belépéskor, mint egy jó single player játéknál, megválaszthatod, hogy milyen szintű nehézségekkel akarsz szembenézni, és talán itt van a játék fő húzóereje. Óriási lények, hihetetlenül nehéz harcok és gazdag zsákmány vár azokra, akik elég merészek a belépésre, viszont ha szerencsétlenségében kimúlik a bátor vitézünk, elég súlyos pénzügyi és tapasztalatbeli kár éri a játékost. A legjobb taktika az, ha életben maradsz.
A játék gépigénye egyébként igen alacsony, viszont ez nem jelent okot arra, hogy csúnya legyen. Pusztán jól van optimalizálva, és az alacsony beállítás tényleg alacsonyt jelent úgy, hogy körülbelül 10 fps-ről 60-ra tud ugrani a játék, ha nincs is friss számítógépe az embernek.
A játék maga ingyen játszható. A Webzent ismerve ez nem jelenti azt, hogy a prémium játékosok irtó erősek lesznek, pusztán azt, hogy az ingyeneseknek jóval többet kell játszani ahhoz, hogy elérjék a kívánt erősségeket.
A MU Legend méltó örököse a Mu-szériának, hiszen a csillivilli külső egy meglepően összetett, és addiktív játékot takar.
Ja, és a lényeget elfelejtettem. A legjobb játékosok szárnyakkal tudnak repülni, nem úgy, mint a földönfutó kezdők.