Közös térképet rajzolnak a félautomata Tesla kocsik
Ismét egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz a XXI századhoz, amit a sci-fikből ismerünk.
Október 14-én távolról frissítették a Tesla autók szoftverét a legújabb, 7.0-ás verzióra. Amitől az S modell megtanult automatikusan kormányozni, sávot váltani és parkolni. És ha ez még nem lenne elég döbbenetes, a kocsik egy nagy, közös térképet rajzolnak a megtett út alapján, ami sokkal pontosabb lesz, mint a jelenlegi digitális térképek.
Tesztvezetés
Az új szoftverfrissítéssel érkezett autopilóta publikus béta fázisban van, és a Tesla Motors egyelőre azt tanácsolja a vezetőknek, hogy automata üzemmódban is tartsák a kormányon a kezüket. Ugyanakkor Nick Jaynes (Mashable) tesztvezetési tapasztalatai alapján az automata funkció már most megbízhatóan működik.
A Palo Alto-hoz közeli 280-as úton 65 mérföld/órával (104 km/h) hagyta vezetni az S modellt, ami önállóan lassított, gyorsított és kormányzott. A szkeptikusok álláspontja szerint ez nem nagy dolog, a Mercedes-Benz és a Honda autói is tudnak már ilyet – csakhogy egyik sem ilyen problémamentes. A Hondának a sávjelölésekkel akad gondja, a Mercedes vezetőinek pedig mindig a kormányon kell tartaniuk a kezüket. Egyik sem biztosítja a futurisztikus Tesla-élményt. Más esetekben akár szakértő „potyautasra” is szükség lehet a tesztvezetés megfigyeléséhez.
Az S modell nem csak kormányoz a forgalomban, hanem sávot vált és előz is – amit más hasonló rendszerek nem tudnak.
„ Ha meguntam, hogy előttem araszol egy autó, csak indexeltem és az S modell a forgalomfelismerő ellenőrzőrendszer segítségével máris kioldalazott, majd felgyorsítva az általam korábban beállított sebességre, megelőzte a másik kocsit.”
Az egyetlen apró hiba, amit a tesztvezető említ, az automatikus parkolással volt, de saját bevallása szerint sem biztos, hogy az adott alkalommal be volt kapcsolva az erre szolgáló rendszer. Másik két esetben viszont ez a funkció is tökéletesen működött.
A kocsik egy térképet is összedobnak
Az önvezérlő autók működéséhez hihetetlen mennyiségű információra van szükség. Jóval többre, mint amit a jelenleg használt GPS alapú térképeink nyújtanak. Ezzel a Tesla és Elon Musk is pontosan tisztában van. Az Apple és a Google hasonló okból küldözgeti szét világszerte térképező járműveit, illetve ezért próbálta megvenni az Uber a Nokia térképeit, mielőtt túllicitálta őket az Audi, a BMW és a Mercedes Benz konzorciuma.
A Tesla az adatszerzés módjában különbözik a többiektől, mivel nem speciális járművektől, hanem az utakat járó normál autóitól gyűjti be az információkat. Minden Tesla S modell, akár van autópilótája, akár nincs, folyamatos összeköttetésben áll a céggel. A Tesla pedig folyamatosan rögzíti az adatokat, és ez alapján fejleszti a térképeit. Vagyis minden autó hozzájárul a közös adatbázishoz.
„ Ha egy autó megtud valami újat, akkor az összes” – nyilatkozta Musk.
Musk kiemelte a kaliforniai I-405-ös út egy olyan szakaszát, ahol a sávok szörnyen vannak jelölve. A savjelölések hiányával együtt azonban a Tesla S modell vezetői által beküldött információk alapján a Tesla autópilóta itt is kifogástalanul működik. Musk szerint ez a legjelentősebb különbség a Tesla és riválisai között az önvezérlő autók területén.
Úgy gondolja, hogy a Tesla 3 évre van egy teljesen önműködő autótól, nem számítva a kötelező csatára szánt időt, amely során a technológia elérhetővé válik a nagyközönség számára. A térképeik azonban már most is elég részletesek.
Forrás: Mashable