AMAL – indulásra készen
A tervek szerint halad az arab Mars-űrszonda indítási előkészítése. Az egyesül Arab Emirátus Al Amal, vagyis Remény névre hallgató szondája a következő indítási ablakban, a tervek szerint július 14-én indul a vörös bolygó felé.
A program előkészítése igazán nemzetközi feladat volt. A szondát az Egyesült Arab Emírségek finanszírozta, a dubaji Mohammed bin Rashid Űrközpont és a Coloradoi egyetem együttműködésében készült . A szondát arab kutatók és mérnökök közreműködésével Coloradoban építették. A szonda végső munkálatait Dubajban végezték.
A szondát az ukrán AN-124 szállító repülőgép vitte Japánba, majd innen hajóval szállították Tanegasima szigetére, az űrkikötőbe.
Hogy a járvány ne okozzon késlekedést, az arab mérnökcsapat már áprilisban elutazott Japánba, hogy a karanténidő letöltése után készen álljanak a végső szerelésre.
A szondát egy japán H-2A rakétával állítják Föld körüli pályára. Hamarosan megkezdődik a Hope – a jövőben valószínűleg inkább az angol nevén fogják emlegetni – feltöltése a több mint 700 liter hidrazinnal, amelyre a manőverezéseknél lesz szükség. A szonda teljes tömege 1350 kg.
A tervek szerint y 493 millió kilométeres út a vörös bolygóig hét hónapon át tart, ezután állhat Mars körüli pályára az űrjármű. Egy teljes marsi évet, vagyis 687 napot marad Mars körüli pályán, hogy elegendő adatot gyűjthessen. Egy különleges magas pályán fog keringeni, 55 óra alatt alatt kerüli meg a bolygót.
A szonda háromféle szenzort szállít, amelyek a Mars légköri összetételét kutatják. Egyikük egy nagy felbontású kamera lesz, amely a port és az ózont vizsgálja, a másik egy infravörös spektrométer, amely az alsóbb légkört kutatja, és amelyet az Arizonai Állami Egyetemmel, a projekt három amerikai partnerintézményének egyikével közösen fejlesztettek ki. A harmadik szenzor az oxigén és a hidrogén koncentrációját vizsgáló ultraibolya-spektrométer lesz. A kutatás egyik fő kérdése, hogy ez a két elem – a víz alkotói – hogyan hagyják el a bolygót.